Fan Forum
Remember Me?
Register

  Request a Forum   |     View New Forums

 
 
Thread Tools
Old 08-03-2004, 01:39 PM
  #1
Elite Fan

 
master yoda167's Avatar
 
Joined: Jun 1999
Posts: 25,533
Finnish Hayden Thread #1: The invasion has begun!

So now that there are 2, yes *gasp* count 2 Finnish fans on this board, I and Madelen thought it's time to create a Finnish thread We welcome all nationalities here, but beware Finnish will be spoken here, ye have been warned!

Madelen - Moikka! Mietin hetken että perustanko tälläsen vai en, mutta aattelin että miksipä ei vaikka meitä ei täällä mun tietääkseni enempää ookaan Voivatpahan ihmiset ainakin ihmetellä että kylläpä on hassun näköistä kieltä ja on ihan kiva kun voi välillä kirjottaa suomeks kun sitä ei normaaleissa viesteissä voi tehdä No jospa tästä sitten heittäisin ihan peruskysymyksen että miten on päivä menny? Mä kävin kaverin kans kattoo Harry Potterin, tykättiin molemmat kovasti! Huomenna pitäs lähteä Turkuun kaveria kattomaan
__________________
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to do something incredibly... stupid.
icon credit
Hayden
master yoda167 is offline  
Old 08-04-2004, 01:27 AM
  #2
Master Fan

 
madelen's Avatar
 
Joined: Apr 2004
Posts: 18,982
Päivä on menny ihan hyvin. Työt alkaa vastaa kahen aikoihin ni oon vielä kotona. Eilenkin olin iltavuorossa ja pääsin kotia vasta puol yhentoista aikoihin...mielummin olisin päiväll töissä, vaikka joudun heräämään aivan luonnottomaan aikaan, jo seittemältä!!!

harry potter oli sit hyvä, vai? parempi kun edelliset kaks? ajattelin toimituksessa kysyä jos saisin tehä arvostelun kyseisestä leffasta, ni pääsisiin ilmaiseks kattomaan sitä.

mitäs meinaat turussa tehdä?
__________________
icon by same old story
NPH - He's got so much talent, it's a little scary!
Glee! "It's like High School Musical has been punched in the stomach and had its lunch money stolen." - Cory Monteith
madelen is offline  
Old 08-04-2004, 01:00 PM
  #3
Elite Fan

 
**SuperGirl**'s Avatar
 
Joined: Sep 2002
Posts: 35,489
Holy smokes. I'm not finnish, obviously. But I wanted to feel special and at least check it out.
__________________
"Because the spaces between my fingers
Are right where yours fit perfectly."
~ Owl City

Join the John Mayer campaign!
**SuperGirl** is offline  
Old 08-05-2004, 12:23 AM
  #4
Master Fan

 
madelen's Avatar
 
Joined: Apr 2004
Posts: 18,982
Kara- isn't our language beautiful?
__________________
icon by same old story
NPH - He's got so much talent, it's a little scary!
Glee! "It's like High School Musical has been punched in the stomach and had its lunch money stolen." - Cory Monteith
madelen is offline  
Old 08-05-2004, 02:04 AM
  #5
Elite Fan

 
master yoda167's Avatar
 
Joined: Jun 1999
Posts: 25,533
Quote:
Originally posted by madelen
Päivä on menny ihan hyvin. Työt alkaa vastaa kahen aikoihin ni oon vielä kotona. Eilenkin olin iltavuorossa ja pääsin kotia vasta puol yhentoista aikoihin...mielummin olisin päiväll töissä, vaikka joudun heräämään aivan luonnottomaan aikaan, jo seittemältä!!!

harry potter oli sit hyvä, vai? parempi kun edelliset kaks? ajattelin toimituksessa kysyä jos saisin tehä arvostelun kyseisestä leffasta, ni pääsisiin ilmaiseks kattomaan sitä.

mitäs meinaat turussa tehdä?
No hyvä hyvä Ahaa, sulla onkin sitten tollanen erilainen työpäivä jos siellä niin myöhään menee, se on kyllä vähän inhottavaa jos noin myöhään tulee töistä kotiin, on vähän silleen että ennen töitä ei ehi tehä mitään ja sit ku tulee töistä ni melkein heti menee nukkumaan...Missä lehdessä muuten oot töissä? Tää on jotenkin tosi hassuu kirjottaa suomea tänne, mä meinaan koko ajan ruveta vääntämään englantia...heh Mut joo, kyl mäkin mieluummin ottasin sen seittemän aamun, ku sit pääsis aikasemmin kotiin Ihanat ilmat ainakin täällä meillä ollu sunnuntaista asti, nytkin auringossa näyttää mittari yli kolmeekymppii...

Joo, Harry Potter oli hyvä! Me tykättiin molemmat tosi paljon , kyllä se oli ehdottomasti parempi kun ne 2 aikasempaa osaa...Me oltiin sellasessa ennakkonäytöksessä, hyvä ku yhessä kohtaa (en paljasta missä heh) keskellä leffaa porukka rupes hurraamaan ja taputtamaan ja leffan lopus kans! Aika hyvä toi sun suunnitelma, heh...Ovelaa...
Mä oon täällä Turussa kaverin luona kylässä,sen kundikin asuu täällä väliaikasesti, hengailen tääl kämpäs ku ne on töissä


Kara -Pretty nice,eh? We haven't been speaking bad things about you I swear
__________________
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to do something incredibly... stupid.
icon credit
Hayden
master yoda167 is offline  
Old 08-05-2004, 10:45 AM
  #6
Elite Fan

 
**SuperGirl**'s Avatar
 
Joined: Sep 2002
Posts: 35,489
Quote:
Originally posted by master yoda167
Kara -Pretty nice,eh? We haven't been speaking bad things about you I swear
Yeah, well, if I read my name, I'll be asking about it. I wish I could hear it though, reading does nothing for me.
__________________
"Because the spaces between my fingers
Are right where yours fit perfectly."
~ Owl City

Join the John Mayer campaign!
**SuperGirl** is offline  
Old 08-06-2004, 02:15 AM
  #7
Elite Fan

 
master yoda167's Avatar
 
Joined: Jun 1999
Posts: 25,533
Well the sneaky thing about Finnish is we can talk about you without your name, in English it's him/her, we have just one word...

You want to hear it? Hmmm, shall I send you a sound sample? I could like sing something really nice in Finnish or citate a poem or something or maybe a nice limerick
__________________
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to do something incredibly... stupid.
icon credit
Hayden
master yoda167 is offline  
Old 08-06-2004, 04:44 AM
  #8
Master Fan

 
madelen's Avatar
 
Joined: Apr 2004
Posts: 18,982
Quote:
Originally posted by master yoda167
Missä lehdessä muuten oot töissä?

Joo, Harry Potter oli hyvä! Me tykättiin molemmat tosi paljon , kyllä se oli ehdottomasti parempi kun ne 2 aikasempaa osaa... Aika hyvä toi sun suunnitelma, heh...Ovelaa...
Semmosessa aika pienessä paikallislehdessä, nimeltä Österbottningen. Ihan hauskaa on ollu, paljon ihmisä oon tavannut ja paljon paikkoja oon nähny. Joka työpäivä on erinlainen

Harry Potteria oon menossa kattomaan lauantaina. Saan kirjottaa arvostelun siitä lehteen. Vielä on epävarmaa maksaakon ne mun lipun vai maksanko ite. Saas nähä miten suunnitelma onnistuu

Täälläkin on nyt ollu oikeen hyvät ilmat. Tietty, koska mä oon vielä töissä...Muuttopuuhissakin oon kun ollaan hankittu Vaasasta uus asunto ja sinne pitää viedä kaikki tavarat huomenna. Saas nähä miten sinne päästään kun on niitä tulvia ollu sielläpäin, ja teitä on ollu suljettuna.

Mites sulla? Oliks Turussa hauskaa?
__________________
icon by same old story
NPH - He's got so much talent, it's a little scary!
Glee! "It's like High School Musical has been punched in the stomach and had its lunch money stolen." - Cory Monteith
madelen is offline  
Old 08-08-2004, 09:17 AM
  #9
Elite Fan

 
master yoda167's Avatar
 
Joined: Jun 1999
Posts: 25,533
Vähän vaikeeta lukea kun kaikki erityismerkit on hävinny ku serveri vaihtu, heh....Mutta eiköhän tuo jossain välissä fiksaannu Ahaa, siis paikallislehti, kirjotat sä suomeks vai ruotsiks sinne?
Varmaan on mielenkiintonen ja monipuolinen duuni, voisin kuvitella

Heh, no miten suunnitelma suju? Jouduitko maksamaan oman lippusi? Mitä tykkäsit leffasta?

Joo, täällä jatkuu kans hyvät ilmat, oltiin eilen kaverin kanssa uimastadikalla ja kohta pitäs lähteä systerin kanssa tonne yhelle järvelle tässä lähellä...Kiva rusketus jo pinnassa, kun sieltä Barcelonasta tarttu sellanen kiva väri, heh...

Ahaa, uus asunto on tullu hankittua, asutko perheen, kundikaverin tai jonkun kaverin kanssa vai ihan itekseen? Toivottavasti onnistuu muutto tulvien tuhoista huolimatta...Ne täälläkin teki paljon tuhoa...

Joo, Turussa oli ihan kivaa, oltiin torstaina rantsussa ja sitten oltiin terassilla syömässä tosi hyvää ruokaa ja sitten vielä jokilaivalle yksille...Ja keskiviikkona tehtiin lettuja, nam! Oli tosi kiva käynti...Kiva kaupunki...
__________________
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to do something incredibly... stupid.
icon credit
Hayden
master yoda167 is offline  
Old 08-09-2004, 04:53 PM
  #10
Master Fan

 
madelen's Avatar
 
Joined: Apr 2004
Posts: 18,982
Quote:
Originally posted by master yoda167
Ahaa, siis paikallislehti, kirjotat sä suomeks vai ruotsiks sinne?
Varmaan on mielenkiintonen ja monipuolinen duuni, voisin kuvitella

Heh, no miten suunnitelma suju? Jouduitko maksamaan oman lippusi? Mitä tykkäsit leffasta?

Ahaa, uus asunto on tullu hankittua, asutko perheen, kundikaverin tai jonkun kaverin kanssa vai ihan itekseen? Toivottavasti onnistuu muutto tulvien tuhoista huolimatta...Ne täälläkin teki paljon tuhoa...
Ruotsiks mä kirjotan. Juu, kyl se oon kiinnostava ja monipuolinen työ. Oppii kyl paljon, ja oon oppinu tuntemaan tätä aluetta paremmin kun koskaan. Oon nimittäin ajellu aika tiheesti ympäriinsä tällä alueella. Aina en oo ollu varma ollenkaan minne oon menossa. Mut lopulta aina löytyy perille (muutamien epätoivoisten puheluiden jälkeen...).

Leffa oli hyvä. Parempi kun kaks edellistä. Ihan hyvän arvostelun annoin. Maksoin kyl oman lipun kun ne ei sanonu että pääsisin ilmaseks. Sit tietty yks toimittaja tuli kans sinne elokuviin ja tuli sanomaan että oisin päässy ilmaseks, mut se ei ollu muistanu sanoo.:d'oh:

Lupas kyl et pääsen kattoo jonku toisen elokuvan sit ilmaseks...

Pikkusiskon ja sen kaverin kans mä siel uudessa asunnossa asustelen. Molemmat lähtee nyt ekaks vuodeks opiskelemaan, ni asuskellaan ainaki nyt aluks yhdessä. Halvemmakshan se tulee.

Tulvatkaan ei enää häirinny. Vesi oli jo laskenu kun lähdettiin sinne lauantaina. Onneks!

Mitäs sä muuten näin kesäsin teet? Ootko kesätöissä?

Toivottavasti nää erikoismerkit nyt näkyy. Helpompi lukee...
__________________
icon by same old story
NPH - He's got so much talent, it's a little scary!
Glee! "It's like High School Musical has been punched in the stomach and had its lunch money stolen." - Cory Monteith
madelen is offline  
Old 08-09-2004, 05:33 PM
  #11
Elite Fan

 
**SuperGirl**'s Avatar
 
Joined: Sep 2002
Posts: 35,489
Quote:
Originally posted by master yoda167
Well the sneaky thing about Finnish is we can talk about you without your name, in English it's him/her, we have just one word...

You want to hear it? Hmmm, shall I send you a sound sample? I could like sing something really nice in Finnish or citate a poem or something or maybe a nice limerick
Aww, yes. I want to hear it. Singing is fun, you should do it.
__________________
"Because the spaces between my fingers
Are right where yours fit perfectly."
~ Owl City

Join the John Mayer campaign!
**SuperGirl** is offline  
Old 08-09-2004, 06:06 PM
  #12
Elite Fan

 
master yoda167's Avatar
 
Joined: Jun 1999
Posts: 25,533
Kara - Are you sure you know what you're saying? My grandma does say I sing good, but I'm thinking grandma's hearing might not be what it used to be...


Madelen-

Tervehdys...Huh, kyllä on taas ollu niin kuuma päivä tänään, vieläkin hikeä pukkaa vaikka kello on kohta jo kymmenen... No en mä valita, mieluummin näin päin, kyllä se pari viikkoa sadetta putkeen riitti mulle...heh

Onks ruotsi sulle sitten ensijainen kieli? Puhutko kavereitten kanssa ruotsia vai suomea vai kenties molempia? Mun käsityksen mukaan siellä Vaasassa on ruotsinkielisiä ihmisiä tosi paljon...

Kuulostaa hauskalta, mä olen niin surkee löytämään mitään paikkoja! mulla ei oo niinku minkäänlaista synnynnäistä suuntavaistoa, hyvä ku erotan oikean ja vasemman... mut oon mä pärjäilly täällä pk-seudulla kuitenkin ihan kohtuullisesti, Hesaa on kyl aluks tosi hankala ruveta niinku yhdistämään paikkoja ja reittejä mut oon mä nyt ruvennu hallitsemaan sitäkin , heh

Joo, me oltiin kyllä aikalailla samaa mieltä kaverin kanssa... Heheh, no näin voi käydä...No saatpa sitten hyvitysleffan... Mä käyn leffassa vähän liiankin kanssa, mun elämän intohimo...hehheh

Ahaa, silleen tyttöjen kesken on varmaan ihan kiva asustella.. Miten paljon nuorempi sun pikkusisko on? Mulla on yks isosisko,se täytti 27 tänä vuonna, ne muutti kundikaverin kanssa tähän ihan lähelle keväällä mikä on kyl mukavaa...

No kuten mä selittelin jollain toisella ketjulla täällä mä olen vähän niinku "virkavapaalla", pitkä juttu...
Joo, onneks merkit näkyy nyt...
__________________
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to do something incredibly... stupid.
icon credit
Hayden
master yoda167 is offline  
Old 08-10-2004, 06:46 AM
  #13
Master Fan

 
madelen's Avatar
 
Joined: Apr 2004
Posts: 18,982
Kara - I agree with you, Maria should definitely give you a sound example of our fine language. What about a verse of our national anthem, Maria?

Mä oon kakskielinen (äiti on suom.kielinen ja isä ruotsinkielinen), joten puhun ihan molempia kieliä. Koulun oon aina käyny ruotsiks, ja opiskelen edelleen ruotsiks Vaasassa. Kavereitten kans puhun suomee ja ruotsia sekasin.

Pikkusisko täytti just viikonloppuna 19 vee. Eli on mua kaks vuotta nuorempi. Isosiskojakin mulla on kaks kappaletta, ja isoveli myös. Iso perhe...

Mäki oon suuri elokuvafani, harvemmin vaan käyn elokuvateatterissa kun se on niin kallista. Opiskelijalla ei oo varaa.
Useammin sit vuokraan elokuvia. Mikäs on sun suosikki genre?

Ite tykkään komedioista, toiminnasta, draamasta, fantasiasta...melkeen kaikesta paiti kauhusta. Tykkään kans paljon näistä vanhoista suomalaisista elokuvista. Kaasua, Komisaario Palmu! Tauno Palot, Siiri Angerkosket ynnä muut on tuttuja...
__________________
icon by same old story
NPH - He's got so much talent, it's a little scary!
Glee! "It's like High School Musical has been punched in the stomach and had its lunch money stolen." - Cory Monteith
madelen is offline  
Old 08-10-2004, 07:04 AM
  #14
Elite Fan

 
master yoda167's Avatar
 
Joined: Jun 1999
Posts: 25,533
I actually had to think for a while how our national anthem goes, haven't sung that one in a while...But yeah, not right now, I just woke up, so my voice is still a bit groggy... *hums in head* oh, it's coming back to me...

Kakskielinen on hyvä olla, varmaan hyödyllistä, oonhan mäkin ruotsini lukenu, mutta ei sitä oo silleen tullu käytettyä että en tiiä miten toi ruotsiks haastaminen onnistuis... No meiän perhe kun on ihan täältä etelästä kotosin ja ihan täysin suomenkielinen, mutta mä puhelen kyllä ainakin vähän useampia kieliä, oon opiskellu suomen ja ruotsin lisäks tätä pakollista enkkua, sitten ranskaa, saksaa, italiaa ja vähän espanjaa...Kielet on niinku ollu se mun "juttu" ...heh

Heh, joo sulla onkin sitten vähän isompi perhe, no mikäs siinä... Meitä ei oo ku me 4... Mä oon ite 22, tosin täytän 23 syyskuun lopussa, vikana päivänä...

No kuten mä jo sanoin mä käyn vähän liiankin usein, mutta mä käyn aika usein päivällä kun se on sillon halvempaa...

Voi vitsi, sen lisäks että ollaan nimikaimoja, me jaetaan näköjään myös identtinen leffamaku Mä luettelisin noi samat jutut, varmaan samassa järjestyksessä...heh Joo, mäkin rakastan noita vanhoja klassikoita suomalaisia, varsinkin noita Tauno Palo ja Ansa Ikonen leffoja, ne on tosi kivoja, meiän vaari on elokuvakerääjä ni siellä niitten luona tarttunu noita vanhoja kotimaisia...Mä katoin niitä pienenä ihan älyttömästi...

Mitäs tykkäilet mun uudesta avatarista? Sain sen eilen...
__________________
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to do something incredibly... stupid.
icon credit
Hayden
master yoda167 is offline  
Old 08-10-2004, 03:47 PM
  #15
Master Fan

 
madelen's Avatar
 
Joined: Apr 2004
Posts: 18,982
Quote:
Originally posted by master yoda167
Kakskielinen on hyvä olla, varmaan hyödyllistä...
.... oon opiskellu suomen ja ruotsin lisäks tätä enkkua, sitten ranskaa, saksaa, italiaa ja vähän espanjaa...Kielet on niinku ollu se mun "juttu" ...heh

Voi vitsi, sen lisäks että ollaan nimikaimoja, me jaetaan näköjään myös identtinen leffamaku

Mitäs tykkäilet mun uudesta avatarista? Sain sen eilen...
Kakskielisyys on OK, helpompihan se on kun on oppinu molemmat kielet vähän niin kun pakosta. Eipä sit oo ongelmia kun tulee vastaan ihmisiä jotka ei sitä toista kieltä ymmärrä ollenkaan.

Mäki oon aina tykänny kielistä. Opiskelin lukiossa enkun lisäks venäjää ja saksaa, kirjotinkin ne molemmat yo-kirjotuksissa. Nyt on vähän päässy unohtumaan...Italia oon aina halunnu opiskella.

Täytyy myöntää et paljon yhteistä on. Eikös sunkin suosikkikirja ollu Austenin Ylpeys ja ennakkoluulo? Vai oliko se joku muu...?

Avatari on tosi tyylikäs! Eiks se muuten oo niin että sit kun on yli 500 viestiä kirjottanu, ni saa ite värkätä avatarin, vai?

Nyt täytyy lähteä kattomaan Ediä! Heips!
__________________
icon by same old story
NPH - He's got so much talent, it's a little scary!
Glee! "It's like High School Musical has been punched in the stomach and had its lunch money stolen." - Cory Monteith
madelen is offline  
 

Bookmarks



Thread Tools



All times are GMT -7. The time now is 09:57 AM.

Fan Forum  |  Contact Us  |  Fan Forum on Twitter  |  Fan Forum on Facebook  |  Archive  |  Top

Powered by vBulletin, Copyright © 2000-2024.

Copyright © 1998-2024, Fan Forum.